پیروی از قوانین و مقررات مربوط به محل کار
هر سازمان و شرکت با توجه به نوع کسب و کار خود و نوع مشتریانی که با آنها در ارتباط است قوانین و مقررات خاص خود را دارد.
برخی از این مقررات معمولا مشترک در همه سازمانها عبارت است از:
وقت شناسی، پوشش مناسب، رعایت ادب در گفتار و حرکات خود.
برقراری روابط صمیمانه و مشارکت در کارهای تیمی
برقراری روابط صمیمانه با کارکنان و مشتریان یک سازمان کمک میکند تا علاوه بر بهبود و توسعه روند شغلی خود با تعامل بیشتر و به اشتراک گذاشتن ایده های خود با یکدیگر باعث بهبود روند توسعه سازمان شوید.
مسئولیت پذیر بودن
یکی دیگر از نکات مهم برای داشتن اخلاق حرفهای مسئولیت پذیری در قبال تمام کارها است.
فرار کردن از نتیجه کارهایی که بر عهده شما بوده و یا نبوده، نه تنها باعث محبوبیت شما در محیط کاری نمیشود بلکه باعث به خطر افتادن موقعیت شغلیتان نیز میشود.
خلاق باشید و حرفهای عمل کنید
خلاقیت و نوآوری در تمام کارها باعث هموارتر شدن مسیر موفقیتتان میشود.
در محیط کاری سعی کنید طرح و ایده های جدید و خلاقانه که به پیشرفت آن سازمان و شرکت کمک میکند مطرح کنید و دائما در حال افزایش توانایی های خودتان باشید.
قابل اعتماد و رازدار باشید
سعی کنید اعتماد کارفرما و کارمندان آن شرکت را جلب کنید. این کار هر چند که سخت است اما یکی از کارهای بسیار مهمی است که به ارتقای رتبه شما در محیط کارتان کمک میکند. همچنین سعی کنید از حواشی موجود در محیط کار به دور باشید.
رعایت ادب و احترام
در یک محیط کاری همیشه باید سعی کنید بسیار محتاطانه و محترمانه حرف بزنید. شوخی های نابجا و آزردن همکاران و مشتریان باعث می شود تمام کارکنان و مشتریان دید بدی نسبت به شما داشته باشند.
راستگو باشید
از کارهایی که به شدت موقعیت شغلی شما را به خطر میاندازد و بقیه را نسبت به شما بی اعتماد میکند، دروغ گفتن است.
وجدان کاری داشته باشید
شما در هر شرکت و سازمانی که مشغول هستید وظایفی را به عهده دارید که در قبال انجام آن حقوقی دریافت میکنید.
کم کاری و انجام ندادن به موقع کارها نه تنها کار درستی نیست بلکه احتمال از دادن کارتان را نیز بسیار بیشتر میکند.