ارسال شده توسط فاطمه سلیمان پور
145
ارسال : 1400/8/30 - 21:51:44
ویرایش : 1400/8/30 - 21:53:34

نوشتن یک رزومه خوب، طوری که توجه کارفرما را جلب کند یکی از سخت ترین کارهاست. رزومه شما در واقع نشان دهنده توانایی‌های شماست. در این اینجا قصد داریم مطالبی که باعث می‌شود یک رزومه خوب بسازید را شرح دهیم.

ادامه مطلب

  1. اطلاعات تماس خود را اضافه کنید
    نام و نام خانوادگی، شماره تماس و آدرس ایمیل و راه های ارتباطی دیگر که کارفرما بتواند از طریق آن با شما ارتباط برقرار کند را اضافه کنید.

  2. تجربه‌ های کاری خود را بنویسید
    تمام تجربیات کاری که قبلا داشتید را در رزومه خود درج کنید.

  3. میزان تحصیلات
    در رزومه خود حتما باید میزان تحصیلات و دانشگاه محل تحصیل خود را اضافه کنید. اگر به زبان های مختلفی تسلط دارید حتما آن را در رزومه خود درج کنید.

  4. دستاوردهای خود را فهرست کنید
    نوشتن دستاوردهای خود، نشان از تسلط و مهارت شما در آن حوزه دارد. نوشتن دستاوردهایتان به شما کمک می‌کند تا کارفرما را تحت تاثیر قرار دهید.

  5. بررسی نمونه
    قبل از نوشتن رزومه حتما چند نمونه رزومه آماده را مطالعه کنید تا بتوانید یک رزومه عالی برای خودتان بنویسید.

    مواردی که باید در نوشتن رزومه باید رعایت کرد:
    از مواردی که باید در رزومه نویسی باید خیلی به آن توجه درست املای صحیح کلمات می‌باشد. یک رزومه خوب باید فاقد اشتباهات املایی باشد.
    توانایی‌ها، استعداد و سابقه شغلی خود را به صورت دقیق بیان کنید از آوردن مطالبی که واقعیت ندارد پرهیز کنید.
    مطالب رزومه را سعی کنید خیلی منظم و با ساختار و اصول درست بنویسید. از نوشتن یک رزومه بلند بالا که خارج از حوصله کارفرما باشد پرهیز کنید.
    فرمت رزومه و فونت خود را درست انتخاب کنید.

    هر چقدر در نوشتن رزومه خود حرفه‌ای‌تر عمل کنید، شانس شما برای به دست آوردن شغل دلخواه‌تان بیشتر می‌شود.