ارسال شده توسط جعغر مرادیان
74
ارسال : 1401/12/24 - 13:41:25
ویرایش : ویرایش نشده

تصویربرداری تبلیغاتی از ورزش های مختلف یکی از شاخه های پرطرفدار و همچنین درآمدزای رشته عکاسی می باشد و به همین دلیل فعالان بسیار زیادی در این زمینه مشغول هستند.

ادامه مطلب

تصویربرداری تبلیغاتی از ورزش های مختلف یکی از شاخه های پرطرفدار و همچنین درآمدزای رشته عکاسی می باشد و به همین دلیل فعالان بسیار زیادی در این زمینه مشغول هستند. از آنجایی که در سراسر جهان ورزش در رشته های مختلف دارای طرفداران زیادی است؛ بنابراین مجلات، بروشورها، کاتولوگ ها، برنامه های ورزشی و صفحات مجازی متنوع و متعددی نیازمند عکاسان حرفه ای و تجهیزات مدرن و گران قیمتی هستند تا بهترین و جذاب ترین تصاویر تبلیغاتی را به مخاطبین ارائه دهند. سالانه چندین رویداد ورزشی همچون مسابقات جهانی و بین المللی در رشته های مختلف ورزشی در سراسر دنیا برگزار می گردد که مخاطبین خاص و پیگیر خود را دارد و از این رو استودیو عکاسی و آژانس های تبلیغاتی با خلق تصاویر و انتشار آنها در رسانه های مختلف اجتماعی متعدد احساسات مخاطبین را بر می انگیزند.

عکاسی حرفه ای تبلیغاتی در زمینه های مختلف، نیازمند بهره بردن از افراد خلاق، توانمند، باتجربه و استفاده از تجهیزات مخصوص می باشد. استودیو عکاسی لحظه نگاری در زمینه های عکاسی صنعتی و تبلیغاتی و همچنین ساخت انواع تیزر تبلیغاتی رئال، موشن گرافیک و ... از مجموعه های برتر کشور می باشد که توانسته پروژه های متعددی را به ثمر برساند. شما می توانید جهت مشاهده نمونه کارها و پروژه های انجام شده توسط این استودیوی خلاق و پویا به وب سایت ما مراجعه کنید و یا جهت مشاوره تخصصی، با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.


اهمیت عکاسی تبلیغاتی ورزشی

با توجه به گسترش فضای مجازی و انواع مختلف رسانه های جمعی و خصوصی، عکاسی تبلیغاتی از ورزش و تجهیزات ورزشی روز به روز در حال پیشرفت می باشد، زیرا که فرصت برای ثبت و خلق تصاویر شگفت انگیز و ناب در لحظات مختلف همچون خوشحالی و ناراحتی بازیکنان، عصبانیت مربیان و حواشی مسابقات و تماشاگران از نگاه عکاس حرفه ای و باتجربه دور نمی ماند. همچنین تجهیزات و لوازم مورد استفاده در ورزش های مختلف همچون کفش، لباس و ... برای تولید کنندگان این وسایل نیز از شاخه های این نوع از عکاسی تبلیغاتی می باشد.

به طور کلی می توان بیان داشت که ورزش مانند فوتبال و وسایل مورد استفاده در آن به عنوان یک تجارت بسیار سودآور در جهان شناخته می شود که برای استودیوهای عکاسی فرصت مناسبی جهت خلق تصاویر و ساخت تیزرهای تبلیغاتی را فراهم کرده است.


نکات مورد نیاز برای عکاسی تبلیغاتی ورزشی چیست؟

از آنجایی که عکاسی تبلیغاتی ورزشی دارای نمونه های مختلفی است، بنابراین هر کدام از آنها نیازمند رعایت نکات مخصوص به خود می باشد که در زیر به آنها می پردازیم:

عکاسی در سالن های ورزش پوشیده

ورزش هایی همچون والیبال، بستکبال، فوتبال سالنی، ورزش های رزمی، کشتی و .. در سالن برگزار می شوند. عکاس جهت عکس برداری در این سالن ها باید به نورپردازی و نور مورد نیاز توجه کند، زیرا که ممکن است در قسمتی از سالن پروژکتورها و چراغ ها بیشتر و در قسمت دیگر این وسایل کمتر موجود باشند، همچنین ترکیب رنگ نورها نیز مهم است.

عکاسی در فضای باز ورزشی

عکاسی در فضای باز ورزشی با مشکلات زیادی روبرو است. ورزش هایی همچون دو و میدانی، فوتبال، دوچرخه سواری و ... در محیط های آب و هوایی مختلفی انجام می گیرند. تجهیزات مورد استفاده برای عکاسی تبلیغاتی باید به صورت کاملا حرفه ای و مخصوص باشد تا در معرض آفتاب و باد و باران از بین نروند و عکاس بتواند بهترین تصاویر را خلق نماید.

عکاسی از تجهیزات ورزشی

شرکت ها و برندهای مختلفی در سراسر جهان وجود دارند که در زمینه تولیدات لوازم ورزشی فعال هستند و در کشورهای مختلف نمایندگی های فروش دارند. فروش بالای این برندها منوط به تبلیغات گسترده و استفاده باشگاه ها و تیم های ورزشی مطرح جهان می باشد. عکاسی تبلیغاتی از تجهیزات ورزشی برندهای سازنده به صورت تصویربرداری از وسیله و یا کاربرد آن در تن ورزشکاران مطرح و حرفه ای، نمونه ای از عکاسی تبلیغاتی ورزشی به صورت حرفه ای می باشد.

یکی از نکات مطرح در مورد عکاسی از تجهیزات ورزشی، به کار بردن ایده های خلاقانه و نمایش کامل جزئیات این ملزومات می باشد که مخاطبین آنها اعم از باشگاه های ورزشی و یا افراد عادی ترغیب به خرید آن شود. البته لازم به ذکر است که عکس برداری در فضای باز، سالن بسته و تجهیزات ورزشی باید به صورت لحظه ای و با سرعت بالای شاتر باشد تا بیشترین تاثیرگذاری را بر روی مخاطب را بگذارد.